Homepage
 Weblog Patrick Welman

3/08/2009


Week 10: raad en werkbezoeken


Afgelopen week stond in het teken van twee vergaderingen van de gemeenteraad en en enkele werkbezoeken. Het lukte maandagavond niet om alle punten van de agenda af te werken. Daarom moesten we dinsdag wederom vergaderen. Daarvoor had ik nog een vergadering van de Rekenkamer, waar ik vice-voorzitter van ben. Kon dus m.a.w. niet wegblijven. Overigens hebben we in die vergaderin afscheid genomen van de voorzitter. Mevrouw Ria Holsheimer stopt. Erg jammer, maar gelukkig hebben we in de persoon van Cor Boom een uitstekende opvolger gevonden. Donderdag ben ik samen met collega's Diet Boes en Gerard Oude Egberink bij de onderwijsorganisaties VCO en KOE op bezoek geweest. We hebben met de twee directeuren gesproken. Gespreksonderwerpen waren o.a. de ID-banen en huisvesting. Een goed gesprek. Diezelfde dag ben ik samen met Diet ook bij het Leger des Heils op bezoek geweest. We heben voornamelijk over huisvesting van dak- en thuislozen gesproken. Een lastig thema, omdat het vinden van geschikte plekken die op draagvlak in de buurt kunnen rekenen bijzonder moeilijk is. Er bestaan veel verkeerde beelden van de doelgroep. Bijvoorbeeld dat deze groep flinke overlast in de directe woon- en leefomgeving veroorzaakt. Dit is eigenlijk nooit het geval. Aantal klachten is beperkt. Desondanks is het lastig om plekken te vinden. Vrijdag ben ik met een groot deel van de fractie en het afdelingsbestuur van het CDA op werkbezoek bij de DCW geweest. We hebben niet alleen samen met de medewerkers de handen uit de mouwen gestoken, maar hebben ook met veel mensen gesprekken kunnen voeren. Op basis daarvan hebben we een goed beeld van de organisatie kunnen krijgen. Wat mij betreft is de conclusie dat de DCW een bedrijf is waar open met elkaar gecommuniceerd wordt en waar het lerend vermogen groot is. Fouten worden hersteld. Ik vind de DCW een mooi bedrijf dat de blijvende aandacht van de politiek verdient.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief