Homepage
 Weblog Patrick Welman

12/07/2008


Werkbezoek aan Lonneker


Dorpen en de Toekomstvisie 2020 het blijft voor sommigen in Enschede een moeilijke combinatie. Bij de behandeling van en besluitvorming over de Toekomstvisie van Enschede hebben we ons als CDA ingespannen voor een duidelijke positie voor de Enschedese dorpen. Destijds werd in de visie slechts over "Levendige wijken" en niet over "Levendige wijken en dorpen" gesproken. De dorpen Lonneker, Boekelo, Usselo en Glanerbrug zijn immers pareltjes voor Enschede en verdienen het om een bijzondere plek in de toekomstvisie te hebben. We moeten er alles aan doen om het unieke karakter van deze dorpen te behouden. Ook in het jaar 2020 moeten we over de dorpen Lonneker, Boekelo, Usselo en Glanerbrug spreken en mag het niet zo zijn dat ze zijn opgegaan in de stad Enschede. Met steun van de gehele gemeenteraad van Enschede hebben wij bij de besluitvorming Toekomstvisie 2020 een heldere positie voor de dorpen in de visie verkregen.

Zoals gezegd hebben we als CDA fractie aandacht voor de belangen van de dorpen. Daarom ook gaan we per raadsperiode minimaal 1 keer op werkbezoek. Onlangs mochten we bij de dorpsraad in Lonneker op bezoek zijn. Het was een goed en constructief gesprek dat in een prima sfeer verliep. Aan het begin maakte de voorzitter van de dorpsraad duidelijk veel waarde te hechten aan het verschil tussen de stad Enschede en de gemeente Enschede. De dorpen maken deel uit van het tweede en niet van het eerste. Verder hebben we gesproken over de vernieuwing van de dorpskern, de wens om een kulturhus te bouwen, bescherming van het buitengebied, de ouderen in Lonneker, de problematiek van Oldenzaalsestraat en het zwembad bij de vliegbasis Twente. Ten aanzien van verschillende punten hebben we nadere werkafspraken kunnen maken. Ik heb tijdens dit werkbezoek wederom kunnen constateren dat de fractie zeer goed op de hoogte is van de ontwikkelingen in Lonneker. Het CDA Enschede zal de dorpen van Enschede nooit vergeten.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief