Homepage
 Weblog Patrick Welman

2/05/2009


Wijkraad Zuid-Oost Enschede


Afgelopen maandag was een drukke dag. Tot 17.00 uur was ik nog voor mijn werkgever, de Universiteit Twente, bij de provincie Overijssel in Zwolle. Vervolgens moest ik om 18.30 uur op het stadhuis in Enschede zijn om de overhandiging van het rapport van de raadscommissie onderzoek Stadsmarketing en -promotie te kunnen bijwonen. Dat lukte allemaal net. Om 19.00 begon de vergadering van de stedelijke commissie en als fractievoorzitter wordt je geacht om bij het eerste deel van de agenda aanwezig te zijn. Omdat collega Leny Kloppers bij de persconferentie over het onderzoeksrapport aanwezig wilde zijn, heb ik haar vragen over de radarproblematiek overgenomen. Omdat ik mij had voorgenomen om die avond ook de vergadering van de wijkraad Zuid-Oost Enschede bij te wonen moest ik het stadhuis om uiterlijk 19.15 uur verlaten. Nadat ik nog snel twee broodjes gehaktbal bij een tankstation had gekocht en opgegeten kon ik om iets over 19.30 uur de vergaderzaal van de wijkraad betreden. Het lukt me niet altijd om alles op deze wijze te plannen en uit te voeren, maar gelukkig deze keer wel.

Tijdens de goed bezochte wijkraadsvergadering kwamen een aantal opmerkelijke zaken aan de orde. In Diekman Noord is sprake van een toenemende overlast door jongeren. Volgens de politie gaat het om drie groep(jes) in de leeftijdscategorie 14-16 jaar. Omdat Alifa nog geen jongerenwerker beschikbaar heeft kan de politie onvoldoende doorverwijzen en blijft het beperkt tot observeren en namen noteren. Dit is in mijn beleving echt onvoldoende. Volgens een aanwezige medewerkster van Alifa is er zicht op een jongerenwerker voor deze wijk. Een ander opmerkelijk punt vond ik het gegeven dat tijdens een controle van de politie bij de Brinkstraat (ter hoogte van de brug) meer dan 6.000 snelheidsovertredingen zijn geconstateerd. Er zijn geen boetes uitgedeeld, maar je kunt je wel afvragen wat de overheid hier niet goed doet. Is de maximum snelheid te laag (nu: 30km) of is de weg verkeerd ingericht? Volgens de bewoners heeft het e.e.a. ook te maken met de afspraken die in het kader van Diekman Es over geluidsnormering zijn gemaakt. Volgende week dinsdag hebben we een vergadering van de stadsdeelcommissie Oost. Een goed moment om te informeren naar de mening van de wethouder. Overigens beschikt de wijkraad over een mooie website. Klik op de titel van dit artikel.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief