Homepage
 Weblog Patrick Welman

1/26/2007


Verrassende uitspraken!


Deze week mocht ik samen met fractiegenoot Gerard Oude Egberink bij de radencommissie Netwerkstad Twente aanwezig zijn. Een interessante bijeenkomst waar o.a. over de Agenda van Twente en de bestuurlijke toekomst van de regio is gesproken. Vooral bij de Agenda van Twente merk je dat je op een aantal terreinen een kennis voorsprong hebt. Er werden door enkele partijen uitspraken over innovatie gedaan die allang achterhaald zijn. Ik was toeschouwer en kon dus niet corrigeren. Gelukkig was burgemeester Kerkhaert van Hengelo aanwezig die het innovatiedeel van de Agenda goed kon toelichten. Het meest opmerkelijke van de avond vond ik echter de uitspraken van de vertegenwoordigers van de ChristenUnie (CU) en de SP. Naar aanleiding van opmerkingen door "singel issue" partij GL (Geen Luchthaven) gingen zij nog even door op het thema Luchthaven Twenthe. De vertegenwoordiger van de CU kwam weliswaar uit Hengelo, maar gaf aan te spreken namens alle CU-fracties in de Netwerkstad. Volgens hem zijn alle fracties van de CU tegen de luchthaven. Dit is in duidelijke tegenspraak met de uitlatingen van de CU in Enschede. Die zijn immers een warm voorstander van de doorstart. De tweede opmerkelijke uitspraak was die van de vertegenwoordigster van de SP. Een voor mij onbekende dame, maar zeker niet in Enschede woonachtig. Volgens haar is de SP "tegen een grote luchthaven". Met andere woorden: een luchthaven is akkoord, maar er zijn grenzen aan de omvang. Ook dit is in duidelijke tegenspraak met de mening van de SP in de gemeenteraad van Enschede. Jammer dat de vergadering niet op band is opgenomen en op het internet geplaatst, zoals in Enschede. Iedereen kan dan de opmerkelijke uitspraken beluisteren en zijn conclusies trekken.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief