Homepage
 Weblog Patrick Welman

1/20/2007


Jaarwisseling is in Enschede rustig verlopen


Op maandag 8 januari jl. heb ik in het vragenrondje van de stedelijke commissie een aantal vragen aan de burgemeester gesteld. Het onderwerp was de jaarwisseling in Enschede. Immers, de jaarwisseling is niet overal in Nederland even rustig verlopen. Dat is ons via de media wel duidelijk geworden. Niet alleen zijn er op verschillende plaatsen (flinke) vernielingen aangericht, maar ook is personeel van ambulance, brandweer en politie met vuurwerk beschoten. Dit is onacceptabel. De indruk bestond dat het in Enschede wel rustig is gebleven. Ik wilde van de burgemeester weten of dit beeld juist was. Daarom heb ik de volgende vragen gesteld. Bent u ook van mening dat de jaarwisseling in Enschede rustig is verlopen? Hebben er zich, buiten het zicht van de media, wel incidenten voorgedaan en wat is de reactie van de relevante instanties daarop geweest? Is er voor de volgende jaarwisseling aanvullend beleid wenselijk/noodzakelijk?


Op woensdag 17 januari jl. ontving ik van de burgemeester het volgende antwoord. "De jaarwisseling in Enschede is inderdaad rustig verlopen. De brandweer had te maken met iets meer uitrukken dan de vorige jaarwisseling, dit werd veroorzaakt door de storm op 30 december 2006. Over een heel jaar gezien is oudejaarsdag voor de brandweer altijd de drukste dag van het jaar en hier wordt vooraf rekening mee gehouden. Ook bij de politie waren er iets meer meldingen dan op andere zaterdagavonden. Er zijn geen meldingen gedaan van personeel dat is beschoten met vuurwerk en excessief gedrag tegen personeel. Aangezien de organisaties rekening houden met extra inzet en dit ook dit jaar toereikend is gebleken, is geen behoefte aan aanvullend beleid."


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief