Homepage
 Weblog Patrick Welman

1/03/2007


2007 is begonnen!


De kop is er af. Ik hoop dat iedereen een even fijne jaarwisseling als ik heb gehad. Voor het eerst sinds vele jaren weer met de gehele familie Oud en Nieuw gevierd. Daarvoor altijd met vrienden, maar dat lukte dit jaar wegens omstandigheden niet. Dit was een mooi alternatief. Maandag 1 januari uitgeslapen en s'middags aanwezig geweest bij een ander familiefeestje. Het begon dus goed. Gisteren, dinsdag, was mijn eerste werkdag van 2007. Veel achterstallig onderhoud kunnen plegen. Ook vandaag is dat het geval. Aan het eind van de dinsdag bij de nieuwjaarsreceptie van stadsdeel Oost geweest. Veel mensen gesproken. Hierbij kwam ook de problematiek van de Resedastraat aan de orde. Tijdens de eerstvolgende commissievergadering van het stadsdeel ga ik vragen aan de wethouder stellen. Daarbij zal ik hem vragen of een andere benadering, namelijk via volksgezondheid, een bijdrage aan de oplossing van het probleem kan leveren. Gisteravond was de grote receptie in het stadhuis. Ontzettend veel mensen gezien en gesproken, maar het was onmogelijk om iedereen te spreken. Tijdens de receptie zijn verschillende vrijwilligers in het zonnetje gezet. Ze hebben van de burgemeester een Enschede-speld ontvangen. Onder de "helden uit de Enschedese samenleving" ook Armand Dohmen. Binnen het CDA Enschede vervult hij de functie van penningmeester, dus voor mij een goede bekende. Hij ontving de speld, omdat hij zich na de vuurwerkramp heeft ingezet voor Enschede Noord. Hij was ruim vijf jaar voorzitter van de wijkraad. Een andere man die de speld ontving en die ik zeker wil noemen is Jan de Jong. Hij is al vele jaren voorzitter van de wijkraad 't Ribbelt. Een in meerdere opzichten markante man waar je prima mee samen kunt werken. In totaal ontvingen 7 personen de Enschede-speld. De uitreiking van de spelden moet een traditie worden. Ik ben het daar van harte mee eens. Vandaag probeer ik naast mijn werk nog wat politieke zaken op te pakken. Vooral op het terrein van het klimaatbeleid heb ik een aantal vragen voor het College. Daarover een andere keer meer.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief