Homepage
 Weblog Patrick Welman

2/16/2006


Uitgekleed!?


Op de voorpagina van de "Huis aan Huis" van afgelopen woensdag stond een foto van een uitgeklede Gerrit Dijkhuizen, (kandidaat)raadslid van de PvdA. De partij probeert hiermee duidelijk te maken dat zij groot voorstander is van een buitenbad in het Diekman. Dit bleek ook tijdens de vergadering van de stadsdeelcommissie Oost van gisteravond. Tijdens zijn reactie op de concept-ontwikkelingsvisie Diekmanterrein gaf Ben van Dijk aan graag een buitenbad in het gebied te willen. Dit overigens in tegenstelling tot de meeste andere partijen, die toch wel kritisch over de benodigde financiën zijn. Dat geldt ook voor mij. In een brief van het College van B en W wordt gesproken over een negatief exploitatieresultaat (jaarlijks) dat ergens tussen de euro 300.000 en de euro 365.000 ligt. Ik weet niet wat u daarvan vindt, maar dit zijn behoorlijke bedragen. Daarbij wordt uitgegaan van een bezoekersaantal van 30.000. Dus als we met een natte zomer te maken krijgen dan kan het tekort oplopen. Maar goed, ik wil op voorhand niet te negatief zijn. Als de nog te verrichten onderzoeken uitwijzen dat het kan en de dekkingsvoorstellen zijn goed, dan is een buitenbad in het Diekman bespreekbaar. In de discussie over het Diekman viel me verder op dat de PvdA voorstander van extra woningbouw in het gebied is. Daarbij werd o.a. gewezen naar de verouderde sporthal. Waarom deze plek niet gebruiken voor het bouwen van appartementen. Eerlijk gezegd heb ik hier moeite mee. In mijn ogen is dit een verdere aantasting van concept Sport en Recreatie. Waarom de middelen van het buitenbad niet gebruiken voor een renovatie van deze sporthal, juist om de functie sport te versterken. Gelet op het feit dat je bij een sporthal niet afhankelijk bent van het weer heb je ook hogere bezoekersaantallen. Uiteraard mits de formule van de hal goed is. Een vraag die ik nog wel heb is de volgende. Staat de foto van de PvdA op de voorpagina van de "Huis aan Huis" symbool voor het uitkleden van het concept Sport en Recreatie voor het Diekmanterrein? Tja, gezien de bijdrage gisteravond niet ondenkbaar.


Gepost door Patrick Welman.

1 Reacties

Op 16/2/06 23:40 zei Anonymous Anoniem:

Geweldig Patrick! Jammer voor Gerrit die in deze koude dagen in zijn blootje moest poseren. Als dat maar daarbij blijft!!!

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief