Homepage
 Weblog Patrick Welman

2/07/2006


Wijkraad 't Ribbelt


Vanavond was ik aanwezig bij de openbare vergadering van wijkraad 't Ribbelt in buurthuis "de Kom". De afgelopen vier jaar heb ik herhaaldelijk de vergaderingen van de wijkraad bezocht. Naast het feit dat de bijeenkomsten een belangrijke informatiebron voor mij zijn heb ik ook de contacten met de wijkraad kunnen versterken. Leden van wijk- en dorpsraden verdienen veel respect voor de wijze waarop zij zich belangeloos inzetten voor hun wijk of dorp. We moeten deze Enschedeƫrs koesteren. Vanavond is onder meer over de Noord Esmarkerrondweg gesproken. Vorige week hebben een aantal aanwonenden bij de notaris een vereniging opgericht met als belangrijkste doel het handhaven van de huidige status van de straat. De vereniging heeft reeds met de verantwoordelijk ambtenaren gesproken, omdat zij vernomen hadden dat er plannen zijn om de weg aan te passen. Een aanpassing die het mogelijk moet maken dat meer en zwaarder verkeer de weg kan gebruiken. Tot op heden zijn het nog steeds plannen. Enkele maanden geleden is tijdens een bezoek van de CDA-fractie met enkele bewoners over de situatie gesproken. De zorgen zijn ons dus niet onbekend. We blijven de ontwikkelingen nauwgezet volgen. Daarnaast werd door een bewoner van Schreurserve melding gemaakt van een serie inbraken in de wijk. Er is zelfs sprake van brandstichting geweest. Gelukkig kon de aanwezige wijkagent meteen reageren. Hij vertelde dat de politie thans bezig is met een daderprofiel en dat er extra wordt gesurveilleerd. Het probleem heeft de aandacht van de juiste instantie en zo moet het. Je merkt dat de lijntjes tussen de wijkraad en bijvoorbeeld de politie kort zijn. Hoewel de vergadering maar een klein uurtje duurde was het toch weer zinvol om aanwezig te zijn geweest. De komende vier jaar wil ik wederom zo vaak als mogelijk de vergaderingen bijwonen.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief