Homepage
 Weblog Patrick Welman

2/08/2006


Nen good'n anlöp!



Vandaag was minister-president Jan Peter Balkenende op bezoek in Twente. Tijdens dat bezoek hebben wij van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem een volledig in het Twents geschreven verkiezingsbrochure aan te bieden. Een Twentse verkiezingsbrochure is uniek. Op de foto's kunt u zien het moment waarop wethouder Joop Hassink, Matthijs Punter en ik de brochure aan de minister-president aanbieden. Aan het eind van de middag werd ik door RTV Oost gebeld met het verzoek om naar de studio te komen om daar een stukje uit de brochure voor de radio, live, voor te lezen. Aan dat verzoek heb ik uiteraard voldaan. De volgende passage heb ik voorgelezen.

"Het CDA Enske hef'n good härt vuur de stad. As klesiepetie hebt ze in de vergang'n jaor'n duftig biedraog'n an 'n bleui en 'n greui van de stad. Völ van wat ze in 't veurige programma versprökken hadd'n hebt ze terechte maakt. De stad möj in en oet kön'n; doar hebt ze waerk van emaakt. In 't Roombeek wördt staorig vedan bouwt en 't löt ter daor al wier aorig op. Wiek'n en buurt'n möt ', luk in 'n achtertuk hebb'n, zegt 't CDA Enske, aanders könn't ze niks anvang'n. Het CDA Enske zeg: "Enske kan now wier vuuroet, mer wiej möt wal staorig vedan waerken, nich teumig gaon en nich te völ tuttel'n";

Ie kön't nen "gouden" stem oetbreng'n deur op "GOUDT" of één van aandre leu van 't CDA Enske te stemm'n. En ie kriegt daor gin spiet van! Stem liest 2.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief