Homepage
 Weblog Patrick Welman

2/05/2006


Enschede-Zuid



Afgelopen vrijdag is een delegatie van CDA Enschede in stadsdeel Zuid op bezoek geweest. In verband met mijn werk op de UT kon ik pas vanaf 15.30 uur aansluiten. Vanaf dat tijdstip werd in de Twentehallen over en met jongeren gediscussieerd. Helaas was de opkomst van jongeren mager. Uit de verhalen van de aanwezigen bleek dat deze bijeenkomst daarin niet uniek is. Het is moeilijk om de jongeren te bereiken. Het is van belang om ze actief op te zoeken. Bijvoorbeeld door op bezoek te gaan bij scholen, sportverenigingen en andere plekken waar veel jongeren zijn. Na afloop met stadsdeelmanager Mark Verhijde gesproken over het idee om ondernemerschap onder jongeren te stimuleren. Met hem ben ik van mening dat veel jongeren ondernemend zijn en de ontwikkeling van dat talent moeten we als gemeente ondersteunen. Daarbij kunnen de ervaringen van de universiteit en de hogeschool met studentondernemerschap helpen. Dit interessante punt wil ik de komende maanden nader uitwerken.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief