Homepage
 Weblog Patrick Welman

2/20/2006


Een draadje los!?


Pasgeleden bereikte mij het volgende bericht. In het buitengebied van de gemeente Enschede is de afgelopen jaren hard gewerkt aan de uitvoering van het rioleringsplan. Daarbij is afgesproken dat percelen die niet op de riolering aangesloten kunnen worden een IBA-systeem (individuele behandeling afvalwater) moeten aanleggen. Hiervoor kan subsidie worden verkregen. Prima, alles lijkt goed geregeld. Desondanks heeft zich een merkwaardige situatie voorgedaan. Aan de Sluitersveldweg te Enschede woont de familie Asbroek. Het woonhuis is gelegen op een perceel (gemeente Enschede) dat vanuit de gemeente Hengelo voorzien wordt van telefoon, water, elektra, etc. Het dichtstbijzijnde stroompunt is in de gemeente Hengelo gelegen, het is dus logisch dat daar gebruik van wordt gemaakt. In het kader van het rioleringsplan is de familie verzocht mee te werken aan de aanleg van riolering. Een belangrijk onderdeel van de aanleg is de installatie van een pomp. Volgens de ambtenaar van de gemeente Enschede moest deze pomp voorzien worden van stroom uit Enschede. Waarom? De familie heeft al stroom uit Hengelo, dus waarom dan een nieuwe "dure" elektriciteitsleiding aanleggen? Stroom uit Hengelo is toch hetzelfde als uit Enschede? Duidelijk is dat Hengelo graag haar medewerking wilde verlenen aan de stroomvoorziening voor de pomp. Desondanks heeft de gemeente Enschede voet bij stuk gehouden. Dat begrijp ik niet. Uiteindelijk heeft de familie besloten om een IBA te installeren om toch aan de regels te kunnen voldoen. Dat terwijl aansluiting op het riool een haalbare optie was. Mij ontgaat de logica. Daarom heb ik aan het college van B en W een aantal vragen gesteld.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief