Homepage
 Weblog Patrick Welman

5/26/2008


Preventief fouilleren is geen probleem!


Afgelopen zaterdagnacht mocht ik samen met nog enkele gemeenteraadsleden de actie "Preventief fouilleren" van de politie in de binnenstad van Enschede bijwonen. De politie mag dan personen zonder directe aanleiding fouilleren. Erg interessant. Ik was al overtuigd van de nut en noodzaak van dit instrument en dat is zaterdag alleen maar weer bevestigd. Ook de politie is blij dat ze dit instrument hebben en dat ze het een paar keer per jaar kunnen inzetten. Doel van de actie was vooral om te voorkomen dat het uitgaanspubliek wapens bij zich heeft. Daarnaast is gelet op bezit van o.a. drugs. Om ongeveer 23.00 uur werd met de actie gestart en al snel was de eerste overtreder gepakt. De politie had op twee plekken controleposten ingericht. Bij beide zijn we gaan kijken. De sfeer was bij beide posten rustig en gemoedelijk. Het publiek werd correct en duidelijk over de actie geinformeerd. Ik heb geen negatieve reacties vernomen. Kan ik me eerlijk gezegd ook niet voorstellen, want het is voor je eigen veiligheid. Kortom, prima actie van de politie. Mocht u meer over de resultaten van de actie willen weten klik dan op de titel van dit bericht.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief