Homepage
 Weblog Patrick Welman

4/29/2008


Een uitstervend beroep?


De afgelopen weken was het weer raak. Onderzoeken onder raadsleden die aangeven dat de werkdruk te hoog is, er te veel vergaderd wordt en dat het niet met andere werkzaamheden te combineren is. Gevolg, raadsleden haken af. Of erger nog, ze raden vrienden, familie en kennissen af om raadslid te worden. Om eerlijk te zijn vind ik het erg jammer dat dit beeld door collega's wordt opgewekt. Ik kan me er namelijk niet in vinden. Natuurlijk is het af en toe druk, maar je moet goed over je agenda waken. Je kunt ook nee zeggen. Wees wel eerlijk en open. Geef aan waarom nee. Natuurlijk ervaar ik ook wel eens dat het raadswerk minder leuk is en de balans zoek is. Tot op heden heb ik echter steeds weer ontzettend veel positieve energie terug gekregen en dan is het te doen. Gelukkig is er af en toe reces (vakantie). Echte vakantie is het overigens niet, omdat ik deze tijd vaak gebruik om bij te tanken en om inspiratie op te doen. Ik weet dat er raadsleden in Nederland zijn (vaak uit de categorie populist) die zich hier tegen afzetten. Die vinden reces maar geldverspilling. In mijn beleving is dat geen juiste insteek. Mijn stelling is: het raadswerk zit er nooit op. Ook tijdens een reces blijf ik raadslid. Dus als er iets is kunnen de inwoners van Enschede mij altijd bellen of e-mailen. Het is fantastisch werk en ik kan het iedereen aanraden.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief