Homepage
 Weblog Patrick Welman

5/19/2008


Met het ATC gaat het beter!


Eindelijk goed nieuws over het ATC (ArbeidsToeleidingsCentrum). Dat was vorig jaar rond deze tijd wel anders. Er was sprake van een enorm liquiditeitsprobleem en de organisatie dreigde failliet te gaan. In overleg met alle partners heeft de gemeente afspraken voor de toekomst gemaakt die vervolgens in een strategisch plan voor de komende vijf jaar zijn verwerkt. Omdat ik benieuwd was hoe het ATC zich het afgelopen jaar ontwikkeld heeft heb ik enkele weken geleden schriftelijke vragen gesteld.

Volgens het college laat de jaarrekening van het ATC over het jaar 2007 een klein positief resultaat zien. Prima, goed gedaan. Er is tevens geen sprake meer van een (dreigend) liquiditeitsprobleem. In februari 2008 is volgens afspraak tot een balanssanering besloten. De parters hebben naar rato bijgedragen aan deze sanering. De sanering is grotendeels afgerond en in mei 2008 is het ATC schuldenvrij. Ook de samenwerking met het RMC (meldpunt voortijdig schoolverlaters) verloopt positief. In juni 2007 is gestart met "het actieteam". In dit team, waarin o.a. RMC, CWI, ROC en ATC vertegenwoordigd zijn, wordt voor elke individuele persoon bekeken wat de meest aangewezen aanpak is.

In 2007 zijn de verwachtingen voor wat betreft het aantal jongeren dat start op een traject uitgekomen. De eerste vier maanden van 2008 laten hetzelfde beeld zien. We kunnen kortom tevreden zijn over de ontwikkeling die het ATC momenteel doormaakt. Het gaat de goede kant op. Complimenten aan al die mensen die zich voor dit succes hebben ingezet.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief