Homepage
 Weblog Patrick Welman

3/31/2008


Zwerfafval


Mijn vriendin is gestart met haar voorbereiding op de Wandelvierdaagse in Nijmegen. In tegenstelling tot voorgaande jaren wil ik dit jaar eens wat vaker meelopen. Is niet alleen veel gezelliger, maar ook beter voor mijn eigen lichaam. Dus afgelopen zondag met haar naar Hengelo (ongeveer anderhalf uur) en weer terug (wederom ongeveer anderhalf uur) gelopen. Vooral terug was zwaar. Het bleef maar regenen. Nee fijn was het zeker niet. Wat me onderweg opviel was de hoeveelheid troep in de berm en in de sloot. Echt een enorme berg. De eenden die er wonen moeten voortdurend tussen flesjes en blikjes zwemmen. Niet fijn. Overigens is me al eerder opgevallen dat er langs de weg Enschede - Oldenzaal ook veel zwerfafval te vinden is. Ik begrijp niet dat mensen hun troep niet bij zich kunnen houden en het thuis in afvalbak gooien in plaats van in de natuur. Er is al van alles geprobeerd om het probleem aan te pakken, maar helpt allemaal weinig. Boetes verhogen kan, maar dan moet je ook de pakkans verhogen. Vervolgens is dan de reactie "Heeft de politie niet wat beters te doen?". Volgens mij heeft het allemaal te maken met de onverschillige houding van veel mensen. Dat moet veranderen.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief