Homepage
 Weblog Patrick Welman

6/16/2006


Anarchie op Enschedese pleinen?


Altijd gedacht dat de gemeente Enschede de regie heeft over de vraag wat wel en niet kan op de pleinen in het centrum van de stad. Naar aanleiding van het gedoe rondom het podium van het Enschede Muziek Festival (EMF) begin ik te twijfelen. In plaats van gebruik te maken van een podium op de Oude Markt heeft EMF besloten een podium op het Stationplein te bouwen. Met alle vervelende gevolgen. Gisteravond kort de opbouw van het podium op het Stationplein bekeken. Al snel bleek me dat veel inwoners van onze stad geen weet hadden/hebben van het gegeven dat het plein voor autoverkeer is afgesloten. Chaos was het effect. Daar komt bij dat ik me afvraag wie de afname van het aantal parkeerders in de Stationsgarage voor zijn rekening neemt. Eigenlijk een retorische vraag, want het antwoord is me bekend. Namelijk de gemeente Enschede. Wat vinden de ondernemers aan het Stationplein eigenlijk van de situatie. Ze zijn immers een paar dagen niet meer per auto bereikbaar. Ik blijf de keuze voor het Stationplein een merkwaardige vinden. We weten toch allemaal dat we nog een gigantisch groot plein in Enschede hebben. Precies, het Van Heekplein. Maar ja daar is de Markbond de baas. Tuurlijk hebben ze gelijk als je gisteren aangeeft dat je vandaag een podium wil bouwen, maar EMF moet toch maanden geleden hebben geweten welk podium ze voor de voorstelling wilden bouwen. Dan is overleg met de Marktbond en gemeente toch mogelijk. Zelf al is sprake van een voorbereiding van enkele weken dan nog lijkt me het Van Heekplein de meest voor de handliggende optie. Medewerking van de Marktbond lijkt me ook in dat geval op zijn plaats. Iedereen doet maar wat hij wil en de gemeente kijkt toe. Althans dat is het beeld wat ik begin te krijgen. Of zoals ze in Twente ook wel eens zeggen " Zich luuze in 'n pels loaten potten". Dat moet afgelopen zijn. Er is één partij die de regie heeft en dat is de gemeente Enschede.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief