Homepage
 Weblog Patrick Welman

4/22/2006


Sportparken verdienen meer steun!


Vandaag was ik op uitnodiging van Avanti-Wilskracht bij sportpark "Het Zoutendijk" te Glanerbrug op bezoek. In eerste instantie dacht ik dat er een groot voetbaltoernooi gaande was. Het was een drukte van belang. Alle parkeerplaatsen, kleedkamers en velden waren bezet. Al gauw bleek dat sprake was van een "normale" zaterdag. Elke zaterdag is het zo druk. De verwachting is dat het in de toekomst alleen maar drukker wordt. De huidige accommodatie kan die toestroom van sporters niet meer aan. Naast de voetbalafdeling van de club maken ook de handballers en de loopgroepen van de voorzieningen gebruik. Daarnaast neemt het aantal meisjeselftallen ook toe en die kun je uiteraard niet bij een jongenselftal in de kleedkamer plaatsen. Vandaar dat er plannen voor uitbreiding van het aantal kleedkamers zijn. Hierover is Avanti met de gemeente in overleg. Maar extra kleedkamers alleen is niet genoeg. Het hele sportpark verdient een grote beurt.

Omdat ik toch in Glanerbrug was heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt en tevens het andere (sport)park "Bultserve" bezocht. Daar is door de verenigingen, gemeente en waterschap veel verbeterd. Maar als je aan de kant van de Glanerbeek kijkt dan schrik je toch wel. Overal zwerafval en vernielingen. Als we niet oppassen dan gaat dat deel van het park snel achteruit en neemt het de rest van het terrein in het verval mee. Dat mag en kan niet. Hier zijn fysieke maatregelen nodig, maar ook extra aandacht van de politie. In de eerstvolgende vergadering van de stadsdeelcommissie Oost zal ik het aan de orde stellen.

Kortom, accommodaties die dagelijks (bijna het hele jaar door) gebruikt worden verdienen onze steun.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief