Homepage
 Weblog Patrick Welman

4/25/2006


Goudvink of trekvogel?


Afgelopen maandag heb ik tijdens de vergadering van de stedelijke commissie kort de voorzitter van Glanerbrugse Vogel Vereniging "De Goudvink" gesproken. Overigens beschikt deze verenging over een prachtige site (www.gvv-goudvink.nl). Absoluut de moeite waard om te bezoeken. Het was niet de eerste keer dat Egbert van Dijk en ik elkaar hebben ontmoet. Egbert is een zeer gedreven man die het beste met zijn vereniging voor heeft. Daar heb ik zeer veel respect voor. Waar gaat het om. Al vele jaren is de vereniging op zoek naar zekerheid. De gemeente (Vastgoedbedrijf) heeft aangegeven dat de vereniging het huidige clubgebouw moet verlaten. Dit in verband met verkoop van de grond. Vanaf dat moment is er veel gezegd, geschreven, gereisd en bekeken, maar een nieuw onderkomen voor de Goudvink is niet gevonden.Vanuit de poltiek is vervolgens aangedrongen op het vinden van een oplossing. Daarbij is eind 2005 een termijn van een half jaar genoemd. Helaas is er ook nu nog steeds geen nieuwe plek voor de Goudvink gevonden. Terecht dat de voorzitter wederom bij de politiek om aandacht vraagt. Daarom heb ik afgelopen maandag meteen met de nieuwe stadsdeelwethouder Oost contact opgenomen om het probleem onder zijn aandacht te brengen. Dat was gelukkig niet nodig. Egbert was mij reeds voor geweest, dat had ik ook wel kunnen vermoeden. De wethouder gewezen op eerder uitspraken van de stadsdeelcommissie Oost dat het niet op geld vast mag zitten. Ben zeker van plan om tijdens de eerstvolgende stadsdeelcommissie Oost het probleem opnieuw aan de orde te stellen. De Goudvink verdient een plek. We moeten voorkomen dat ze zonder huisvesting komen te zitten en dat ze van het ene naar het andere gebouw moeten trekken.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief