Homepage
 Weblog Patrick Welman

6/08/2006


Enschedese zwembaden willen investeren.


Begin mei heb ik op mijn weblog een artikel over de NV Enschedese Zwembaden gepubliceerd. Daarin stelde ik dat samenwerking tussen de NV en een private partij interessant kan zijn, vooral gelet op de verwachting dat er in de toekomst in de baden geïnvesteerd moet worden. Daarom zijn verschillende gemeentelijke zwembaden in Nederland een samenwerking met private partijen, zoals de Optisport Groep, aangegaan. Gisteren stond er een artikel in de TC-Tubantia waarin de directeur van de NV Enschedese Zwembaden opmerkt dat investeringen in het Aquadrome nodig zijn om het aantal bezoekers te vergroten. Daarbij gaf hij aan vooral richting de gemeente te kijken als belangrijkste financier voor een dergelijke investering. Dit gaat mij allemaal te snel en voor mij is niet vanzelfsprekend dat de gemeente Enschede als financier zal optreden. Eerst wil ik de plannen zien en beoordelen. Wat mij betreft wordt bij de discussie nadrukkelijk betrokken een haalbaarheidsonderzoek naar samenwerking tussen de NV Enschedese Zwembaden en een private partij. Als hierdoor de (financiële) toekomst van de NV Enschedese zwembaden is gewaarborgd en de gemeente niet voortdurend moet meebetalen aan investeringen verdient deze optie absoluut nader onderzoek.


Gepost door Patrick Welman.

1 Reacties

Op 9/12/14 10:21 zei Anonymous Lukas:

Het is belangrijk dat de kinderen gewoon kunnen blijven zwemmen overal. Zo kunnen ze er goed voor zorgen dat ze de diploma's halen die ze nodig hebben en de ongelukjes in het water verkleinen.

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief