Homepage
 Weblog Patrick Welman

5/07/2006


Entree Enschede kan vriendelijker!


Onlangs heb ik in onze CDActief een artikel geplaatst met als titel "Entree Enschede kan vriendelijker". Van verschillende Enschedeërs heb ik een reactie gekregen. O.a van de heer Kamphuis. Deze volgt hieronder.

Een wat late reactie op uw oproep die ik onlangs las in Tubantia voor: "de entree van de stad kan vriendelijker". Met deze stelling ben ik het helemaal eens, maar niet met de suggestie zoals in dat artikel vermeld. S.v.p. niet nog eens bord erbij, we stikken al in die wirwar van borden die overal maar lukraak lijken te zijn neergeplempt. Ook een digitaal bord kan me niet bekoren, want zoiets gaat stuk, moet gerepareerd (waar eerst weer geld voor moet komen) en niets is zo erg als een bord wat defect is, of -even erg- dat niet up-to-date wordt bijgehouden.
Hoe dan wel ? Het kan volgens mij veel simpeler. Zorg er voor dat beeldbepalende percelen bij de entree v/d stad er opgeruimd zien. Leg een al dan niet tijdelijk gazonnetje aan, met een bloemperk (in het voorjaar bollen en in de zomer: zomerbloeiers) en neem het op in het plantsoenbeheer, zodat het ook netjes blijft. Het is iets wat me altijd bij blijft als ik voor het eerst een vreemde stad in het (buiten-)land kom. Natuurlijk zijn de zuidelijke landen wat dat betreft in het voordeel, waar het het klimaat betreft, maar toch, wil Enschede zich niet vooral profileren als een groene -en kleurige- stad? Diverse invalspunten naar de stad worden nu vaak ontsierd door opslag van zand of bouwmaterialen. Bijv. hoek-Oostweg/Gronausestraat en het hoekje bij de spoor-overgang bij het Bölke, n.b. hartje stad!! En als dat even tijdelijk is, maar dat ligt er al jaren, en hoe lang nog hierna? Zo zijn er meer invalspunten v/d stad die ontsierd worden door bouwval -of afval. Ook al laat de afwerking (en verdere afbouw) van een nieuwe wijk nog even op zich wachten, leg dan een tijdelijk -opgeruimd- groenstrookje aan, dat hoeft toch niet zoveel te kosten en plemp niet zo maar een bord in een hoop zand van: "hier bouwt Enschede een nieuwe wijk" Da's weinig uitnodigend. Veel succes verder met uw prachtig initiatief.

Overigens is de troep bij 't Bölke inmiddels weg. De heer Kamphuis heeft absoluut gelijk het staat meteen heel anders.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief