Homepage
 Weblog Patrick Welman

3/02/2006


St. Gerardusschool


Woensdagavond 1 maart 2006 waren collega Leny Kloppers en ik op uitnodiging van de MR op bezoek bij de St. Gerardusschool te Glanerbrug. Mijn oude school. Onderwerp van gesprek was de onveilige verkeerssituatie rondom de school. De MR merkte op dat veel ouders bij het ophalen en wegbrengen van hun kinderen de auto op de groenstrook tegenover de school parkeren. Ook wordt van het fietspad gebruik gemaakt. Dit levert voor andere ouders en kinderen gevaarlijke situaties op. De MR en schoolleiding zijn op zoek naar oplossingen. Van Leny en mij wilden ze graag vernemen welke alternatieven wij zien en of we wellicht kunnen helpen bij het realiseren. Ik vond het een plezierig gesprek en we hebben een aantal afspraken kunnen maken. Allereerst komt er binnenkort een gesprek met stadsdeelbeheer Oost. Uit dat gesprek moet blijken of een (tijdelijke) parkeerplaats aan de zijkant van de school verlichting kan brengen. Daarnaast gaat de MR, eventueel in samenwerking met de wijkagent, de ouders op ludieke wijze op hun gedrag aanspreken. Immers, het zijn de ouders zelf die gevaarlijke situaties voor de kinderen veroorzaken. Tevens verwachten we dat de aanleg van Verlengde Euregioweg tot gevolg heeft dat er minder doorgaand (vracht)verkeer van de Kerkstraat gebruik blijft maken. Tot slot is afgesproken dat de MR bij andere scholen navraag zal doen naar oplossingen die zij hebben gevonden. Het probleem van de St. Gerardusschool is helaas niet uniek. Het doet zich op meer plekken in de stad voor. In de komende raadsperiode moeten we dit thema op de politieke agenda plaatsen. De medewerking van de ouders zal echter altijd noodzakelijk blijven. Want welke maatregel je ook neemt de onveiligheid blijft als ouders die slechts enkele straten verderop wonen hun kinderen met de auto brengen. Dat moet veranderen.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief