Homepage
 Weblog Patrick Welman

2/22/2006


Jongerenhonk deel 3


Zoals eerder aangekondigd ben ik bij het tijdelijke jongerenhonk in het Dorpshuis Glanerbrug op bezoek geweest. Om precies te zijn heb ik gisteravond een deel van de jongeren van het honk gesproken. Ik ben er met gemengde gevoelens vertrokken. Tegengevallen is de ruimte waar de jongeren moeten vertoeven. Dat is nou niet echt een honk wat jongeren aantrekt. Dit verwijt ik zeker Oostgrens niet. Zij moeten roeien met de riemen die ze hebben, maar ik hoop echt dat de situatie tijdelijk is. Het betreft namelijk een kaal lokaal in het Dorpshuis zonder enige sfeer. Daarnaast is maar zelden sprake van een situatie dat de jongeren het gebouw voor zich hebben. Ook dit is niet stimulerend voor de aanwezigheid. De meeste jongeren die van het oude honk aan de Schoolstraat gebruik hebben gemaakt komen uit Glanerbrug Zuid. Zij moeten dus nu "de straat" over. Niet Glanerbruggers begrijpen waarschijnlijk niet dat dit een barrière is. Helaas hebben inmiddels verschillende jongeren afgehaakt. Dat desondanks de overgebleven jongeren positief blijven vind ik klasse. Samen hebben we gisteravond naar mogelijkheden gezocht om de omwonenden van de Brug, locatie waar het nieuwe honk moet komen, een positief beeld van de jongeren te geven. Ik weet zeker dat deze jongeren in en rondom een jeugdhonk geen rotzooi zullen schoppen. Dat is niet in hun belang. De komende weken zullen de jongeren met positieve acties proberen het in hun ogen verkeerde beeld bij de omwonenden recht te zetten. Dat is goed. Ik hoop oprecht dat het gaat lukken.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief