Homepage
 Weblog Patrick Welman

2/28/2006


Nog meer bureaucratie!


Gisteren ontving ik naar aanleiding van mijn artikel in onze nieuwsbrief de volgende reactie. Afzender is Henk Bolhaar, voorzitter jubileumcommissie Vogido 75 jaar. "Jouw artikel is mij uit het hart gegrepen. Onlangs ben ik ook met een stuk bureaucratie geconfronteerd. Vogido bestaat dit jaar 75 jaar en speelt o.a. op 1 mei a.s. een wedstrijd tegen FC Twente. Volgens de APV kan dan worden volstaan met een melding op een overigens niet bestaand formulier (terwijl de APV daarvan wel melding van maakt). Op zich geen probleem, maar dan komt het. Vogido wil voor de ontvangst van bezoekers ook 2 tenten plaatsen en dan is er opeens sprake van een evenementenvergunning die we nodig hebben om tegen FC Twente te spelen. Op het wel daarvoor bestaande formulier moeten allerlei gegevens worden ingevuld, die niet behoeven te worden gemeld als het om een melding gaat. Ook moeten we een uittreksel uit het Handelsregister overleggen (extra kosten) alsof bij de gemeente niet bekend is dat Vogido een vereniging in Enschede is (en dat dus al 75 jaar!). Verder moet er ook leges voor de evenementenvergunning worden betaald, dus weer meer kosten, terwijl een melding gratis is. Tenslotte moeten we om drank in de tent te kunnen schenken een ontheffing van de Drank- en Horecawet hebben, terwijl we al over een vergunning voor het clubgebouw beschikken. Opnieuw leges! Je begrijpt dat de lol er zo snel af is. "


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief