Homepage
 Weblog Patrick Welman

4/29/2009


Monument Hengelosestraat Enschede


Elk jaar besteed ik rond 3 mei aandacht aan het monument aan de Hengelosestraat, ter hoogte van de UT. Ook dit jaar wil ik er kort bij stil staan. Op 3 mei 1943 heeft ongeveer op deze plek een verschrikkelijke gebeurtenis plaatsgevonden. Zeven mannen zijn toen doodgeschoten. Voor meer informatie verwijs ik graag naar de betreffende artikelen op mijn weblog (klik op de titel van dit artikel). Als ik a.s. maandag bij de dodenherdenking in het Volkspark sta zal ik aan deze gebeurtenis denken.


Gepost door Patrick Welman.

2 Reacties

Op 2/5/09 09:26 zei Anonymous Anoniem:

Pas maar op dat het monument niet samen met het viaduct verdwijnt.

 

Op 4/5/09 10:39 zei Blogger Patrick Welman:

Dat is zeker niet de bedoeling, daarom is hierover in het Masterplan Gebiedsontwikkeling Kennispark Twente een tekst opgenomen (zie blz. 21). Het monument moet gehandhaafd blijven. Een kleine verplaatsing is wellicht noodzakelijk.

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief