Homepage
 Weblog Patrick Welman

3/30/2009


Tekst op borden onzin?


Als de lezer van mijn blog op de titel klikt dan komt hij of zij op de website van de TC-Tubantia. Vervolgens verschijnt er een voor de bewoners van de Kerkstraat in Glanerbrug interessant berichtje. Al enige tijd vraag ik aandacht voor de problematiek van het vrachtverkeer dat de Kerkstraat als doorgaande route gebruikt. De laatste tijd was het wat stil, omdat de Gronausestraat werd gerenoveerd. Nu de belangrijkste werkzaamheden gereed zijn ben ik benieuwd naar de effecten voor de Kerkstraat. Zal het vrachtverkeer gaan toenemen, o.a. als gevolg van de verbodsborden in Overdinkel en Glane? Nog voor de zomer moet er een meting worden verricht, althans dat is mij toegezegd. Op basis van die objectieve cijfers kan de gemeente actie ondernemen. Voor mij is het duidelijk. De Kerkstraat is geen route voor vrachtwagens die op de doortocht naar of van Duitsland zijn. Daarvoor is de weg te smal en maken te veel kwetsbare groepen (zoals ouderen en kinderen) van deze weg gebruik. Overigens was ik destijds, aankondiging van Losser dat ze verbodsborden zou plaatsen, al verbaasd dat dit zo maar kon. Nu lijkt het alsof het in strijd is met de wet. Erg opmerkelijk.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief