Homepage
 Weblog Patrick Welman

11/04/2007


Overbodig verkeersbord: Staringstraat


Ervan uitgaande dat het bord (verboden in te rijden) aan de rechterkant noodzakelijk is dan vraag ik me af waarom het bord (parkeerverbod) links geplaatst is. Immers van deze zijde mag je de straat niet inrijden. Doe je dat desondanks toch dan ben je in overtreding. Kom je van de andere zijde van de straat dan is een bord "parkeerverbod" wel noodzakelijk en daarom ook aanwezig. De politie kan eventuele overtreders van het parkeerverbod altijd bekeuren, want het bord "parkeerverbod" kom je in deze eenrichtingsweg tegen. Is het bord aan de linkerkant op de foto weggehaald dan zijn automobilisten die via deze kant de straat inrijden en aan de linkerkant hun wagen parkeren via het bord "verboden in te rijden" altijd in overtreding. Dus, volgens mij kan het bord "parkeerverbod" verdwijnen. Helaas zal de wet waarschijnlijk eisen dat je altijd aan weerszijden van de zone waar het parkeerverbod van toepassing is een bord plaatst. Jammer, hier zou maatwerk beter zijn geweest. Hadden we weer een bord kunnen verwijderen.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief