Homepage
 Weblog Patrick Welman

10/24/2007


Meldpunt overbodige verkeersborden!


Voor mijn werk moet ik af en toe met de auto naar een afspraak. Meestal maak ik dan gebruik van de Auke Vleerstraat om de snelweg A-35 te bereiken. Als ik vanuit de UT richting de A-35 ga dan valt me het volgende op. Nadat je het Transportcentrum bent gepasseerd zie je het bekende bord dat de bebouwde kom wordt verlaten. Daar staat ook een bord dat vanaf dat punt de maximale snelheid 60 is. Zie de foto.
Een paar meter verder staat echter al een bord dat de maximale snelheid niet langer 60 is, maar hoger. Zie foto hieronder.

Wat ik niet begrijp is dat op een extreem korte afstand van elkaar deze twee verschillende verkeersborden staan. Ik vind het een typisch voorbeeld van overbodige bebording. Hier is een ambtenaar waarschijnlijk behoorlijk fanatiek geweest. Er is toch geen agent zo gek om hier te gaan controleren. Waarom niet volstaan met geen bord. Immers, iedereen behoort te weten dat volgens artikel 21 van de RVV de maximumsnelheid 80 km per uur is. Een snelheid die na het tweede bord dus van toepassing is. Misschien zijn er nog wel meer plekken in Enschede waar van overbodige verkeersborden sprake is. Ik versta hieronder verkeersborden die geen enkel doel dienen. Mocht de lezer voorbeelden weten dan ontvang ik graag een e-mail met daarin een beschrijving van de situatie en het adres. Ik ben benieuwd. Vervolgens zal ik een lijst maken en deze aan wethouder aanbieden met het verzoek actie te ondernemen.


Gepost door Patrick Welman.

5 Reacties

Op 28/10/07 19:08 zei Anonymous Anoniem:

Geweldig actie , hoe minder borden hoe beter!!

Meer tijd om op de weg te letten.

Kijk alleen al eens op de gronausestraat van enschede tot glanerbrug er staan er veel te veel .

je ziet letterlijk door de borden het bos niet meer !!

Groeten en sucses

 

Op 28/10/07 19:27 zei Blogger Patrick Welman:

Dank je wel.

 

Op 9/11/07 08:56 zei Anonymous Anoniem:

Patrick,

Als je Enschede verlaat richting Alstatte, doet zich hetzlfde fenomeen voor.

Groeten,

Joop

 

Op 2/6/10 22:50 zei Anonymous lanet:

m
Hallo
Momenteel is helemaal een puinhoop met de borden op die plek (aukevleerstr.), ivm wegwerkzaamheden. Er staat tussen het bord 60 en einde 60 ook nog een bord met 30, maar einde 30 staat weer nergens, dus na de zijstraat links (twekkeleres?)ga ik er van uit dat ik weer harder mag.
Iets verder op de marssteden zijn ze ook naast de weg bezig en staat het bord van 30 ergens halverwege die werkzaamheden.

 

Op 7/6/10 18:15 zei Blogger Unknown:

Ik zal de melding doorgeven aan de projectleider. Dank je wel.

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief