Homepage
 Weblog Patrick Welman

9/07/2007


In de Kerkstraat stijgt de spanning.


Zoals in mijn vorige blog aangekondigd heb ik afgelopen dinsdag van de wethouder antwoord op mijn vragen over de situatie van de Kerkstraat gekregen. Duidelijk is dat Losser aan haar voornemen zal blijven vasthouden. Volgens de wethouder is overleg tussen ambtenaren of bestuurders weinig zinvol. Een suggestie die ik tijdens de vergadering heb gedaan. Losser staat niet open voor de zienswijze van de gemeente Enschede. Naar aanleiding van de afwijzing gaat de gemeente Enschede tegen de uitspraak bezwaar maken. Uit de nonverbale communicatie van de wethouder maak ik op dat hij de kans dat Losser van standpunt zal veranderen uiterst klein acht. Nogmaals ik heb alle begrip voor Losser dat ze de veiligheid in Glane en Overdinkel wil verbeteren, maar dat mag niet ten koste van Glanerbrug gaan. Overleg was daarom beter geweest. Maar wat nu? Uiteraard ben ik benieuwd met wat er met het bezwaar gaat gebeuren. Maar we moeten ook goed blijven opletten, want tijdens het bezwaar mag Losser de wegen in Glane en Overdinkel voor vrachtverkeer afsluiten. Dat kan dan direct negatieve gevolgen voor de Kerkstraat hebben. Het kan dan niet zo zijn dat de gemeente Enschede de formele procedure wil afwachten voordat zij tot actie overgaat. Ik ben van mening dat zodra duidelijk is dat de vrachtwagens via de Kerkstraat gaan rijden de gemeente Enschede maatregelen moet nemen. Inmiddels zijn de bewoners van de Kerkstraat met een handtekeningen actie gestart. Binnenkort ga ik bij ze op bezoek om over de situatie te praten.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief