Homepage
 Weblog Patrick Welman

9/01/2007


Kerkstraat Glanerbrug is niet oplossing voor problemen Losser!


Begin van dit jaar werd ik voor het eerst opmerkzaam gemaakt op het voornemen van de gemeente Losser om de dorpen Overdinkel en Glane voor doorgaand vrachtverkeer af te sluiten. Uiteraard is dit gelet op het belang om de verkeersveiligheid te vergroten het goed recht van de gemeente Losser. Daarbij wordt alleen vergeten dat dit grote gevolgen kan hebben voor de Kerkstraat in Glanerbrug. Voor mij onacceptabel. Daarom heb ik destijds direct actie ondernomen en de wethouder gevraagd om met zijn collega in Losser contact op te nemen. Inmiddels is duidelijk geworden dat dit is gebeurd, maar dat het bezwaar van Enschede niet is gehonoreerd. Volgens Losser zijn er genoeg alternatieve wegen waarlangs het vrachtverkeer kan rijden zonder dat het van de Kerkstraat gebruik maakt. Dit vertrouwen heb ik niet. TomTom zoekt meestal de snelste weg en dan komt al snel de Kerkstraat in beeld. Om te voorkomen dat de verkeersveiligheid in Glanerbrug onder druk komt te staan heb ik aan het College van B en W vragen gesteld, namelijk:
  • Is het mogelijk om tegen het besluit van de gemeente Losser in beroep te gaan en zo ja gaat u van deze mogelijkheid gebruik maken?
  • Indoen beroep niet mogelijk is wat zijn dan de alternatieven/maatregelen om te voorkomen dat het vrachtverkeer op de Kerkstraat als gevolg van het besluit van de gemeente Losser zal toenemen?
Dinsdag 4 september a.s. krijg ik antwoord. Ben benieuwd.


Gepost door Patrick Welman.

2 Reacties

Op 26/6/10 23:52 zei Anonymous Anoniem:

wij als gezin in de kerkstraat worden stapel gek van dat vrachtwagenchaufeurs door de kerkstraat gaan, ze hebben een mooie weg aan gelegd, mag wel harde dan 50 vind ik maarja daar heb ik niks over te zeggen, zou als gemeente enschede nog een keer om te tafel te gaan zitten en het zelfde doen als de gemeente losser, als ze er nog door heen rijden als vrachtwagenchaufeur, dan gewoon een beukeringen uitdelen

 

Op 30/6/10 09:54 zei Anonymous Patrick Welman:

Wat mij betreft is hier nog steeds niet het laatste woord over gezegd en geschreven. Ik ben van plan om snel een aantal uren aan de Kerkstraat te gaan zitten om te kijken en te ervaren wat er zoal gebeurt. Dank voor uw signaal.

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief