Homepage
 Weblog Patrick Welman

8/28/2007


Geld voor aanpak zwerfvuil


Onlangs heeft de ministerraad ingestemd met de Subsidieregeling aanpak zwerfafval. Voor projecten die gericht zijn op de aanpak van zwerfafval is een budget van 16,4 miljoen euro beschikbaar. De regeling kent drie soorten projecten:

  1. basisprojecten: bedoeld om beleid voor de aanpak van zwerfafval op te stellen en vast te stellen;
  2. plusprojecten: bedoeld om het beleid voor de aanpak van zwerfafval uit te voeren;
  3. proeftuinprojecten: bedoeld om een innovatieve aanpak van zwerfafval te stimuleren.

Gemeenten, stadsdelen of samenwerkingsverbanden tussen gemeenten en stadsdelen kunnen aanspraak maken op geld voor basisprojecten en plusprojecten. Subsidie voor proeftuinprojecten kan ook worden aangevraagd door andere beheerders van de voor het publiek vrij toegankelijke ruimte, zoals parken, sportvelden en winkelcentra. Daarnaast kunnen ook instellingen of organisaties die een direct en structureel belang hebben bij het schoon zijn van de voor het publiek vrij toegankelijke ruimte, bijvoorbeeld wijkverenigingen, subsidie voor een proeftuinproject aanvragen. Met de Subsidieregeling aanpak zwerfafval wordt kennis opgedaan en informatie verzameld die van nut is voor een effectieve aanpak van zwerfafval in Nederland. De subsidie kan worden aangevraagd via SenterNovem. Naar aanleiding van het besluit van de ministerraad vraag ik me af of de gemeente Enschede inmiddels gestart is met het voorbereiden, alleen of samen met anderen, van een aanvraag. Zoals eerder op mijn weblog gemeld zijn er helaas ook in Enschede plekken waar veel zwerfafval ligt. Dat moet aangepakt worden. Ik zal hierover z.s.m. vragen aan de wethouder stellen.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief