Homepage
 Weblog Patrick Welman

9/25/2007


Week 38


De politieke trein heeft haar snelheid van voor het zomerreces weer te pakken. De afgelopen week was het daarom behoorlijk druk. Niet alleen moest er die week een nieuwsbrief de deur uit, maar waren er inwoners van Enschede die om mijn aandacht vroegen. Dinsdagavond 18 september ben ik bijvoorbeeld op bezoek geweest bij een aantal inwoners van de Kerkstraat te Glanerbrug. De straat waar we een enorme toename van het vrachtverkeer verwachten als gevolg van het afsluiten van een aantal straten in de gemeente Losser. Samen met de bewoners is een strategie bepaald en zijn er afspraken over te nemen acties gemaakt. Omdat op dat moment onduidelijk was welke verkeerskundige status de straat had heb ik op me genomen om bij ambtenaren te informeren of de Kerkstraat een 30 kilometerstraat betreft of een 50 kilometer. Navraag leerde me dat het een 30 kilometerstraat is. Handhaving van de snelheid is mogelijk.

Op woensdag 19 september jl. was ik bij het KPMG ontbijt Prinsjesdag aanwezig. Vooral de inleiding van prof. Flip de Kam vond ik interessant. Volgens hem kun je niet van een links kabinet spreken, maar meer van voortzetting van een lijn die in de vorige kabinetten Balkenende is uitgezet. Helaas is in de media een beeld ontstaan alsof het kabinet de lasten voor de burger flink verhoogd. Naar mijn mening is dat niet juist. Het klopt dat mensen die roken, drinken, dure huizen hebben en een lease auto bezitten er volgens de koopkrachtplaatjes op achteruit gaan. Daarbij wordt volgens mij vergeten dat de meeste mensen die in een lease auto rijden elk jaar een slarisverhoging krijgen en vaak profiteren van een hogere winst van het bedrijf waarvoor ze werken. En omdat de economie goed draait verwacht ik dat ze dat hogere salaris en die prima winstuitkering ook in 2008 ontvangen. Dus over die groep zit ik niet in. De extra inkomsten van het Rijk zijn vooal bedoeld om te investeren in onze toekomst en dat is uitstekend. De koopkrachtplaatjes voor de jaren na 2008 zien er prima uit. Ik ben optimistisch, ook voor Enschede.

Afgelopen zaterdag ben ik aanwezig geweest bij de multiculturele markt in de Operastraat, de braderie in de wijk 't Ribbelt en de indrukwekkende bijeenkomst in het Volkspark die in het kader van de Dag tegen zinloos geweld werd georganiseerd. Kortom, een zeer welbestede week.


Gepost door Patrick Welman.

2 Reacties

Op 23/10/07 11:38 zei Anonymous Anoniem:

Wel makkelijk om alle schuld voor het verkeer op de kerkstraat naar Losser door te schuiven. Misschien hebben de aanleg van de verlengde Euregioweg en de afsluiting van de Gronausestraat ook enige invloed?

 

Op 23/10/07 12:59 zei Blogger Patrick Welman:

Beste Anoniem,

In mijn bijdrage spreek ik niet van een schuldvraag, maar constateer ik slechts dat als gevolg van het afsluiten van enkele straten in de gemeente Losser het vrachtverkeer in de Kerkstraat zal gaan toenemen. Een conclusie die de gemeente Enschede met mij deelt. Aanleg van de verlengde Euregioweg heeft zeker invloed. Zowel positief als negatief, maar wat het vrachtverkeer betreft zeker minder negatief dan de afsluiting van de eerder bedoelde straten in Losser. De afsluiting van de Gronausestraat is tijdelijk, dus die invloed zal verdwijnen. De gemeente Enschede heeft inmiddels besloten om tellingen te gaan verrichten, zodat we objectieve cijfers gaan krijgen. Tot slot wil ik opmerken dat ik zeer goed begrijp dat Losser besloten heeft de verkeersveiligheid in Overdinkel en Glane te vergroten door straten voor vrachtverkeer af te sluiten. Het is echter niet goed dat dit zonder overleg met Enschede is besloten. Dat kan ook anders.

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief