Homepage
 Weblog Patrick Welman

7/24/2007


"Moeilijke tijden voor openluchtbaden"


Vanochtend, tijdens het lezen van de krant, viel mijn oog op een artikeltje met als titel "Moeilijke tijden voor openluchtbaden". Volgens de schrijver maken de openluchtbaden in Gronau en Epe lastige tijden door. Door het slechte weer hebben ze maar de helft van het aantal bezoekers als anders. De gemeente Gronau is eigenaar en die spreekt van een catastrofe. Tja en dan te bedenken dat er in de Enschedese raad een politieke partij is die dolgraag een dergelijk financieel risico in huis wil halen. Ik was al sceptisch over de nut en noodzaak van een openluchtbad in Enschede en dat is door het berichtje in de krant alleen maar versterkt. Als CDA-fractie hebben wij onze handtekening onder het Coalitieakkoord 2006-2010 "Duurzaam versterken, krachtig verbinden" gezet. Dat heeft dus ook betrekking op het onderdeel over een openluchtzwembad. Letterlijk staat er: "Er vindt een onderzoek plaats naar de haalbaarheid van een openluchtzwembad bij het Diekman in samenhang met een meerjarenbedrijfsplan voor de Enschedese zwembaden". Met dat onderzoek konden wij instemmen. Of dat ook geldt voor de daadwerkelijk bouw van een openluchtzwembad is nog maar de vraag. Dat is afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek. Eigenlijk moet je ook de ontwikkelingen van het weer er bij betrekken. Natte zomers zijn funest. Daarnaast heb ik al eerder opgemerkt dat het onderzoek ook moet ingaan op de mogelijkheden die er zijn om private investeerders in het zwembad te interesseren. Ik ben benieuwd waar de wethouder sport mee voor de dag komt.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief