Homepage
 Weblog Patrick Welman

4/12/2006


ICT grijpt de macht


De afgelopen week werd ik door een Enschedese benaderd met het volgende probleem. Dik vier geleden is ze gescheiden en heeft vanaf dat moment weer haar meisjesnaam. Ook is ze vier jaar bezig om ergens bij de gemeente Enschede haar naam veranderd te krijgen. Ze wil op het pasje voor het gehandicaptenvervoer haar "oude" naam, maar dat krijgt ze niet voor elkaar. In de systemen van de gemeente Enschede staat ze met haar meisjesnaam. Dat is goed. Desondanks stuurt de Regio Twente haar al vier jaar lang pasjes met de naam van haar ex-man. Ze heeft al vele malen telefonisch contact met verschillende ambtenaren van de gemeente gehad. Elke keer zeggen ze dat de naam goed in het systeem staat vermeld. Desondanks heeft ze ook dit jaar weer een pasje met de verkeerde naam gekregen. Bijzonder frustrerend lijkt me dat. Waar gaat het mis vraag je je dan af. Is het bij de Regio of bij de gemeente. Opvallend is dat de Regio aangeeft dat de fout niet bij hun ligt, want zij krijgen de gegevens van de gemeente Enschede. De mevrouw in kwestie weet het niet meer en heeft zich ten einde raad tot mij gewend. Vandaag een e-mail naar de gemeentesecretaris gestuurd. Dat is niet de verantwoordelijk ambtenaar, maar omdat ik niet weet wie dat wel is maar gedacht "laat ik maar bij hem beginnen". Hij weet vast wel wie het mysterie kan oplossen.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief