Homepage
 Weblog Patrick Welman

4/02/2006


Enschede studentenstad


(Foto van website Student Union)
Afgelopen donderdagavond met het bestuur van Student Union en enkele collega's op bezoek geweest bij de verschillende verenigingen die hun thuisbasis in de Pakkerij hebben. Het was bijzonder gezellig. Tijdens de gesprekken met de bestuursleden van de Union en de verenigingen viel mij op dat er weinig contacten met de gemeente zijn. Opvallend. Vanuit de gemeente roepen we al jaren dat Enschede een studentenstad is, maar investeren vervolgens niet of nauwelijk in de realtie met de studentenverenigingen. Dat moet veranderen. We hebben elkaar nodig. In ons verkiezingsprogramma hebben we opgenomen dat we koepeleorganisaties, zoals Student Union, meer moeten betrekken bij de meningsvorming over onderwerpen die studenten aangaan. Ook in het coalitieakkoord 2006-2010 heeft dit thema terecht een plek gekregen. Een eerste stap is kennismaking. Daarom wil ik samen met de studentenverenigingen in de Pakkerij een rondleiding en kennismaking organiseren. Op basis daarvan kan dan gewerkt worden aan een structuur waarin studentenorganisaties betrokken worden bij de eerder genoemde meningsvorming. Van de zijde van de verenigingen bestaat hierin veel interesse, dat is me afgelopen donderdag duidelijk geworden.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief