Homepage
 Weblog Patrick Welman

10/17/2006


Politiepost in Glanerbrug bittere noodzaak.


De afgelopen dagen is duidelijk geworden dat het politiekorps Twente enkele miljoenen euro's moet bezuinigen. Direct is er van verschillende kanten gereageerd met de opmerking dat dit niet ten koste van de hoeveelheid "blauw" op straat mag gaan. Hier ben ik het uiteraard van harte mee eens. Eigenlijk moet de discussie niet gaan over waar er bezuinigd moet worden, maar waarom. Een prima presterend korps mag voor haar doeltreffendheid en doelmatigheid niet gestraft worden, dat is in mijn ogen onrechtvaardig en niet uit te leggen. Vind ook dat dit in de verkiezingscampagne en tijdens coalitievorming een gespreksthema moet zijn. Mocht vervolgens blijken dat er onvoldoende draagvlak is voor het gelijkblijven van het huidige budget van de politie Twente dan mag er wat mij betreft in ieder geval niet bezuinigd worden op de politiepost Glanerbrug. De problemen in dit deel van Enschede zijn niet gering. Terecht dat ook de Duitse politie in de toekomst in deze post aanwezig zal zijn. De Duitsers willen in de samenwerking investeren. Vandaar dat er de afgelopen maanden veelvuldig met de Nederlandse politie is opgetrokken. Die acties richten zich vooral op de drugstoeristen. Een andere groep die veel aandacht van de politie behoeft zijn de jongeren in Glanerbrug Zuid. Vertrek van de politie uit Glanerbrug is een verkeerd signaal. Een post in Glanerbrug is bittere noodzaak.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief