Homepage
 Weblog Patrick Welman

10/27/2006


Misverstand rondom manege Het Rutbeek


Op 10 oktober jl. heb ik op mijn weblog over manege Het Rutbeek geschreven. Afgelopen dinsdag heb ik met twee bestuursleden van de stichting gesproken. Naar aanleiding daarvan heb ik direct actie, door middel van schriftelijke vragen aan het college van B en W, ondernomen. Helaas heb ik verzuimd om de situatie ook aan mijn collega's van het CDA voor te leggen. Dom. Ik had dan geweten dat een deel van de gemeenteraad in het voorjaar bij de manege op bezoek is geweest. Dit was in het kader van een introductieprogramma van Stawel. In mijn gesprek met de vertegenwoordigers van het stichtingsbestuur is echter dat bezoek ook niet ter sprake gekomen. Uiteraard heb ik wel naar de relatie met de politiek gevraagd. Ze gaven aan dat ik het eerste contact was. Tja, dat blijkt dus niet te kloppen. Het is hun niet kwalijk te nemen, want zij wisten ook niet van het bezoek. De voorzitter van de stichting echter wel. Eigenlijk kun je stellen dat ook mijn gesprekspartners bij hun voorzitter hadden moeten informeren of dat laatstgenoemde de anderen beter had moeten informeren. Zo zie je maar hoe belangrijk communiceren is. Vervolgens is er een groot misverstand ontstaan. Een voorzitter die ontkent dat met mij is gesproken en zijn verbazing uitspreekt dat ik pas nu vragen stel. Terwijl ik met de beste intenties de zaak op de politieke agenda wilde zetten. Jammer, want dit leidt alleen maar af van het gezamenlijke doel. Namelijk een nieuwe manege (inclusief kantine). Overigens is het wel opmerkelijk dat niemand van de bij het genoemde bezoek aanwezige raadsleden en wethouder actie heeft ondernomen. Althans als ik de voorzitter mag geloven. Wel is er een ambtenaar die zich op een positieve manier voor de manege heeft ingezet. Dat is goed. Desondanks blijf ik van mening dat het allemaal wel heel lang heeft geduurd voordat de bouwvergunning is afgegeven. Ik leer uit het voorgaande twee belangrijke lessen:
  1. Voordat je vragen stelt eerst bij je fractiegenoten informeren of zij het probleem kennen.
  2. Dat de regelgeving onvoldoende flexibel is om goed in te kunnen spelen op situaties zoals die van de manege.

Werk aan winkel!


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief