Homepage
 Weblog Patrick Welman

10/01/2006


Gesprek met wethouder Oldenzaal


In het verleden is Enschede wel eens verweten geen oog te (willen) hebben voor de belangen van de andere Twentse gemeenten. Terecht of niet dat is een beeld dat gecorrigeerd moet worden. Het is immers niet in het belang van Twente en Enschede dat de gemeenten in deze regio onafhankelijk van elkaar opereren. We moeten het samen doen. De manier om die mening te wijzigen is praten. Dan kan er over en weer begrip voor elkaars standpunten ontstaan. Vandaar dat ik me heb voorgenomen om de nodige tijd vrij te maken voor gesprekken met CDA-bestuurders van onze buurgemeenten. Enkele weken geleden is er in Borne een gesprek geweest tussen delegaties van de vier CDA-fracties in de gemeenten van de Netwerkstad Twente. Tijdens die ontmoeting is o.a. afgesproken dat in de toekomst ook CDA Oldenzaal voor de gesprekken uitgenodigd wordt. Immers, Oldenzaal wordt steeds nadrukkelijker betrokken bij de ontwikkeling van Netwerkstad. Partnerschap is dan ook een logische volgende stap. Afgelopen vrijdag heb ik hierover met wethouder Rob Welten van Oldenzaal gesproken. Beide zijn we van mening dat Oldenzaal een prima bijdrage kan leveren aan de verdere versterking van de Netwerkstad. In het verleden heb me ik weleens kritisch uitgelaten over een eventuele rol van Oldenzaal in Netwerkstad Twente. Vond dat we als Netwerkstad nog niet gereed waren voor een uitbreiding. Thans heb ik mijn mening bijgesteld. Tijdens het gesprek kwam uiteraard ook de luchthaven EAT ter sprake. Afgesproken dat we elkaar goed blijven informeren. Daarbij is tevens van belang dat we als Enschede oog blijven houden voor de zorgen van gemeenten zoals Oldenzaal. Hoewel het bestuur van Enschede een eigen verantwoordelijkheid heeft acht ik wel van belang dat we de mening van onze buurgemeenten bij onze uiteindelijke afweging betrekken. Dan laten we zien dat Enschede wel degelijk oog heeft voor de belangen van anderen.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief