Homepage
 Weblog Patrick Welman

10/11/2006


Communicatie politie Twente kan beter!


Goed communiceren blijft moeilijk, maar je zou toch verwachten dat de politie beter weet. Afgelopen maandag stond in de TC-Tubantia een advertentie van de politie Twente. Niet alleen begrijp ik de inhoud en strekking van de advertentie niet, het stond ook nog ergens tussen advertenties van de LIDL en Arke-TAD. Met andere woorden het viel niet op. De advertentietekst gaat als volgt: "Gelet op het bepaalde in artikel 9 eerste en tweede lid, en artikel 10 van de Wet Politieregisters, en handelend na overleg met bevoegd gezag, deelt de korpschef van de politie Twente, de heer mr. P. Deelman, namens de korpsbeheerder van de politie Twente, de heer P.E.J. den Oudsten, het volgende mede: Op 29 september 2006 is het privacyreglement voor het politieregister Modelreglement Tijdelijke register Cameratoezicht op openbare plaatsen vastgesteld. Het register heeft tot doel de informatievoorziening in het kader van de uitvoering van artikel 2 van de Politiewet 1993 binnen het korps mogelijk te maken voorzover het betreft:
  • Hoofddoel - de handhaving van de openbare orde op een openbare plaats;
  • Subdoel - opsporing en vervolging van strafbare feiten;
  • Subdoel - het mogelijk maken van effectieve en efficiënte inzet van politie en andere hulpdiensten;
  • Subdoel - het nemen van maatregelen om de openbare orde, aangegeven in het hoofddoel op een effectieve en efficiënte wijze (verder) te bevorderen.

Ik snap er niets van wat hier staat. Althans ik heb het verschillende keren goed gelezen en denk het te begrijpen, maar weet het niet zeker. Je vraagt je af waarom het op deze wijze moet. Waarschijnlijk omdat de wet dit eist. In de geest van de wet is een dergelijke advertentie zeker niet. Tip aan de politie. Wil je echt effectief en efficiënt communiceren maak dan gebruik van een communicatiedeskundige.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief