Goed communiceren blijft moeilijk, maar je zou toch verwachten dat de politie beter weet. Afgelopen maandag stond in de TC-Tubantia een advertentie van de politie Twente. Niet alleen begrijp ik de inhoud en strekking van de advertentie niet, het stond ook nog ergens tussen advertenties van de LIDL en Arke-TAD. Met andere woorden het viel niet op. De advertentietekst gaat als volgt: "Gelet op het bepaalde in artikel 9 eerste en tweede lid, en artikel 10 van de Wet Politieregisters, en handelend na overleg met bevoegd gezag, deelt de korpschef van de politie Twente, de heer mr. P. Deelman, namens de korpsbeheerder van de politie Twente, de heer P.E.J. den Oudsten, het volgende mede: Op 29 september 2006 is het privacyreglement voor het politieregister Modelreglement Tijdelijke register Cameratoezicht op openbare plaatsen vastgesteld. Het register heeft tot doel de informatievoorziening in het kader van de uitvoering van artikel 2 van de Politiewet 1993 binnen het korps mogelijk te maken voorzover het betreft:
- Hoofddoel - de handhaving van de openbare orde op een openbare plaats;
- Subdoel - opsporing en vervolging van strafbare feiten;
- Subdoel - het mogelijk maken van effectieve en efficiënte inzet van politie en andere hulpdiensten;
- Subdoel - het nemen van maatregelen om de openbare orde, aangegeven in het hoofddoel op een effectieve en efficiënte wijze (verder) te bevorderen.
Ik snap er niets van wat hier staat. Althans ik heb het verschillende keren goed gelezen en denk het te begrijpen, maar weet het niet zeker. Je vraagt je af waarom het op deze wijze moet. Waarschijnlijk omdat de wet dit eist. In de geest van de wet is een dergelijke advertentie zeker niet. Tip aan de politie. Wil je echt effectief en efficiënt communiceren maak dan gebruik van een communicatiedeskundige.
|