Homepage
 Weblog Patrick Welman

10/08/2006


Studenten en Boekelo


Het was me de week wel. Geen enkele avond thuis geweest. Elke keer was er wel wat. Maandag raad. Dinsdag stadsdeelcommissie Oost. Woensdag koken en eten met vertegenwoordigers van de dorpsraad Glanerbrug en andere wijkraden in Oost. Aanwezig waren ook ambtenaren en andere politici. Donderdag waren de leden van de gemeenteraad, helaas was slechts een deel aanwezig, uitgenodigd voor een bezoek aan de studentenverenigingen in de Pakkerij. Vrijdag overdag en een deel van de avond familie met verhuizen geholpen. Kortom een drukke week. Het bezoek aan de studenten was leuk en gezellig. Ze willen graag met de politiek in gesprek. Dat is goed. We hebben verschillende meningen en visies met elkaar kunnen delen. Het zal niet bij dit bezoek blijven. De studenten zijn uitgedaagd om met interessante voorstellen te komen en deze in bijvoorbeeld de stadseelcommissie Centrum met ons te bespreken. De zaterdag stond in het teken van de Military. Een evenement waar ik alle veel jaren kom. Sinds twee jaren niet meer als vrijwilliger. Ik heb er helaas geen tijd meer voor. Tijdens het wandelen langs het parcours uiteraard met veel mensen gesproken. Vooral het gesprek met een lid van het stichtingsbestuur van manage Het Rutbeek is me bijgebleven. Vorig jaar tijdens de sneeuwstorm van eind november is het dak van de manege ingestort. Om te kunnen beginnen aan het herstel moesten de eigenaren over verschillende vergunningen beschikken. Dit heeft enorm veel tijd en energie gekost. Uit het verhaal kom ik niet opmaken dat er van de zijde van de gemeente veel inlevingsvermogen en medewerking was. Mijn bloed begon te koken bij het horen van het verhaal. Dit krijgt nog een vervolg. Dat moge duidelijk zijn.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief