Homepage
 Weblog Patrick Welman

7/11/2006


Privatisering begraafplaatsen geen goed idee


Gisteravond is in de stedelijke commissie een voorstel "Kostendekkendheid begraafplaatsrechten" van het college besproken. Een grote meerderheid van de leden van de commissie was voor een verhoging van de tarieven van de begraafplaatsrechten om op die wijze de kostendekkendheid van de begraafplaatsten te vergroten. Ook ik was hier voor. In vergelijking met de ons omliggende gemeenten zijn wij goedkoop. Dus een kleine verhoging is mogelijk. Tijdens de discussie melde de PvdA dat zij een onderzoek naar privatisering van de gemeentelijke begraafplaatsen wil. Een opmerkelijk verzoek. Verwezen werd naar een begraafplaats in Glanerbrug. Dergelijke begraafplaatsen hebben hun huidige status niet van vandaag op morgen gekregen. Daar komt veel bij kijken. Daarnaast ben ik van mening dat een gemeente een dergelijke voorziening aan haar burgers moet kunnen aanbieden. Stel je voor dat je lid moet zijn van een geprivatiseerde begraafplaats, maar alle plekken zijn vergeven. Wat dan? Daarom is het fijn dat we als Enschede over een eigen begraafplaats beschikken waar iedereen welkom is.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief