Homepage
 Weblog Patrick Welman

1/10/2006


Jongerenhonk deel 2


(foto van dorpshuis Glanerbrug)
Een aantal berichten geleden heb ik over het Jeugdcentrum in Glanerbrug Zuid geschreven. Inmiddels heb ik met stichting Oostgrens contact gehad. Omdat het nieuwe centrum pas later dit jaar open (vermoedelijk) gaat moet tijdelijk een andere locatie gevonden worden voor het houden van activiteiten. In eerste instantie is gedacht aan verlenging van de vergunning voor het Honk (tot de nieuwe lokatie een feit is). Daar is echter van afgezien met als belangrijkste argument de geloofwaardigheid naar de omgeving. Persoonlijk denk ik dat, mits met duidelijke randvoorwaarden, hierover best met de buurt afspraken over te maken zijn. Ik heb begrepen dat de jongeren dit gevoel delen. Zij hebben het initiatief genomen om de buurt rond te gaan en te peilen of het mogelijk is met steun van de buurt het Honk open te houden. Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.

Oostgrens zorgt wel voor alternatieven voor de huidige activiteiten. Dat betekent o.a.: tieneractiviteiten op de scholen en een sportzaal 1 middag in de week. De jongeren worden vanuit de mobiele Bus van Oostgrens bediend. Deze zal achter het Dorpshuis geplaatst worden (dinsdag - woensdag en donderdagavond). De omwonenden van het Honk aan de Schoolstraat hebben een brief ontvangen van Oostgrens over de sluiting miv 1 januari. De omwonenden van het Dorpshuis (met name de huizen grenzend aan de parkeerplaats achter het Dorpshuis) hebben een brief ontvangen waarin opgenomen dat de Bus op de parkeerplaatst geplaatst wordt als ontmoetingsplek voor de jongeren. Ik ben zeker van plan om binnenkort op bezoek te gaan bij de Bus. Wil graag e.e.a. met eigen ogen zien en ervaren of de Bus echt een alternatief is.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief