Homepage
 Weblog Patrick Welman

12/28/2005


Jongerenhonk Glanerbrug Zuid


Gisteren en vandaag met verschillende personen in Glanerbrug contact gehad over de voortgang van de bouw van het Jeugdcentrum in Glanerbrug Zuid. Voor degene onder u die niet weten wat het Jeugdcentrum is, een korte uitleg. De afgelopen vijf jaar heeft wijkwelzijn Oostgrens een Jongerenhonk aan de Schoolstraat te Glanerbrug beheerd. Deze voorziening voorziet in een grote behoefte bij de jongeren in dit deel van Glanerbrug. Samen met de jongeren heeft Oostgrens verschillende activiteiten opgezet. Van overlast voor de buurt is nooit sprake geweest. De periode van vijf jaar was een voorwaarde van de omwonenden. Het afgelopen jaar is gewerkt aan een nieuw Jeugdcentrum met als locatie sporthal/zwembad "De Brug". Het centrum is echter nog niet gereed. Omdat het honk per 31.12.2005 de deur sluit is dus sprake van een gat. Dat is zorgelijk. Onduidelijk is op welke wijze tijdelijk invulling wordt gegeven aan de vraag van de jongeren. Daarom heb ik gisteren en vandaag met verschillende instanties contact gezocht om op die vraag antwoord te krijgen. Helaas zijn de mensen van Oostgrens niet bereikbaar. Waarschijnlijk omdat ze met vakantie zijn. Hopelijk is wel voor alternatieven gezorgd. Uitstel van de sluiting van het Jongerenhonk lijkt me een interessante optie. Daarvoor is wel de medewerking van de omwonenden nodig. Zodra meer gegevens beschikbaar zijn informeer ik u.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief