Homepage
 Weblog Patrick Welman

12/29/2005


Welmangelden



In 2004 heeft het CDA Enschede het initiatief genomen om extra geld voor de vijf stadsdelen beschikbaar te stellen. In totaal betreft het bedrag van 50.000 euro per stadsdeel per jaar. Het geld heeft tot doel om goede initiatieven van de inwoners van Enschede mogelijk te maken. Het moeten initiatieven zijn die de leefomgeving en veiligheid in een buurt of wijk verbeteren. Verschilende organisaties in Enschede spreken in dit verband ook wel over de "Welmangelden". Inmiddels is er door verschillende wijk- en buurtorganisaties een beroep op deze middelen gedaan. Een voorbeeld is het project "hondenspeelveld" van de wijkraad Eschmarke Zuid. De buurt heeft veel last van hondenpoep. Een speelveld en extra hondenuitlaatplekken (HUP's) moet de overlast verminderen. Voor de financiering heeft de wijkraad met succes een beroep op de "Welmangelden" gedaan. Omdat ik destijds het initiatief voor deze middelen heb genomen is mij gevraagd het speelveld te openen. Dat heb ik uiteraard met veel plezier gedaan. De opening was op zaterdag 10 december 2005. Een foto is hierboven bijgevoegd. Ook in 2006 zijn er middelen beschikbaar. Maak daarvan gebruik.


Gepost door Patrick Welman.

2 Reacties

Op 12/1/06 12:07 zei Anonymous Anoniem:

Was dit geen Motie van Jack schoeman - Burgerbelangen Enschede en een realisatie door o.a. wethouder André le Loux? Is de kreet "Welmangelden" wel terecht?

 

Op 12/1/06 19:24 zei Blogger Patrick Welman:

Nee, het betreft geen motie van de heer Schoeman. De motie is door mij, met ondersteuning van de heer Schoeman, ingediend. Vervolgens is door het ambtelijk apparaat invulling aan de motie gegeven, waarbij wethouder Bleker als verantwoordelijk wethouder fungeert. De naam "Welmangelden" is niet door mij, maar door enkele ambtenaren verzonnen. Vervolgens hebben verschillende wijkraden de naam overgenomen. Terecht of niet het budget is inmiddels onder deze naam bekend.

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief