Homepage
 Weblog Patrick Welman

10/20/2009


Politiek: nooit een saai moment!


De afgelopen weken de nodige tijd gestoken in het bestuderen van de concept programmabegroting van de gemeente Enschede. In de media heeft reeds het nodige gestaan over deze begroting, denk aan de piketvergoeding voor de parttime brandweermensen, schoolzwemmen en onderhoud openbare ruimte. Als fractie hebben we daarnaast nog een brief van de Volksuniversiteit gekregen. Het voorstel is dat zij minder geld van de gemeente gaan ontvangen en daar willen ze graag met ons over spreken. De TC Tubantia heeft het initiatief genomen om over de programmabegroting en in het bijzonder de bezuinigingen een stadsdebat te organiseren. Ben benieuwd wat de verschillende partijen naar voren zullen brengen. Waarschijnlijk houdt iedereen zijn kruit droog. Immers het debat in de raad is een paar weken later.

De komende weken ben ik daarnaast druk met verschillende werkbezoeken. Deze week mag ik bij voetbalvereniging Emos zijn. Daar komt de KNVB voetbaltruuk. Gelukkig op dat tijdstip geen afspraken, dus ik ben erbij. Diezelfde middag is er een CDA bijeenkomst op de UT waar onze minister van Buitenlandse Zaken, Maxime Verhagen, bij aanwezig zal zijn. Mooi moment om over de toekomst van onze partij te spreken. Volgende week dinsdag ga op bezoek bij VCO Drakensteyn te Glanerbrug. Dit naar aanleiding van het krantenartikel waarin ouders aandacht vragen voor de vernielingen op en rondom de basisschool. Ik wil hier meer van weten. Daarom al contact gehad met de wijkagent. Gelukkig kon hij aangeven dat ze de situatie goed volgen. Op vrijdag 30 oktober a.s. komen de fractievoorzitters bijeen om te spreken over het overdrachtdocument dat we aan de volgende gemeenteraad van Enschede willen aanbieden. Een week later ga ik naar de Kerkstraat te Glanerbrug. Tussendoor zullen er vast nog andere dingen zijn. Denk bijvoorbeeld aan de besluitvorming luchthaven Twente, fractievergaderingen en voorbereidingen gemeenteraadsverkiezingen. Gemeenteraadslid van Enschede, een prachtige baan.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief