Homepage
 Weblog Patrick Welman

9/15/2009


Week 38: geen lijsttrekker en overleg CDA-CDU


Het is weer tijd voor een (korte) update op mijn weblog. Vorige week hadden we in Enschede een korte raadsvergadering op de maandag. Diezelfde avond zijn ook de fractievoorzitters bijeen geweest om wat praktische zaken die het werk van de gemeenteraad betreffen te bespreken. Dus de maandagavond was toch weer goed gevuld. Dinsdagavond had ik een vergadering van de Rekenkamer. Op de agenda stond o.a. het onderzoek over het grondbeleid in Enschede. Onderzoekers van de Universiteit Delft hebben hier, in opdracht van de Rekenkamer, onderzoek naar gedaan. Het beeld is over het algemeen positief, maar er zijn nog enkele verbeterpunten. Vond het een interessante discussie. Het rapport is t.z.t. via de site van de Rekenkamer Enschede op te vragen. Woensdagvond moest ik eerst naar de studio van TV Enschede FM. Ze wilden me spreken over de Luchthaven Twente en de wijze waarop de Duitse buren op ons voornemen, om te komen tot een doorstart van de luchthaven, reageren. Op mijn weblog heb ik hierover eerder geschreven. Om 20.00 uur was ik bij een vergadering van het Algemeen Bestuur van het CDA Enschede aanwezig. Verschillende zaken besproken waaronder het besluit van het bestuur om onze wethouder Myra Koomen als kandidaatlijsttrekker aan de leden voor te dragen. Een besluit waar ik me goed in kan vinden. Er gingen geruchten dat ik ook voor deze positie in zou zijn. Ik heb eerlijk gezegd wel aan gedacht, maar al snel de keuze gemaakt om de kandidatuur van Myra te steunen. Je moet de komende maanden, tot aan de verkiezingen op 3 maart 2010, veel tijd en energie in de campagne steken. Tijd die ik onvoldoende heb. Daarnaast ben ik van mening dat we met Myra een geweldige lijsttrekker gaan krijgen waar we ongetwijfeld een mooie uitslag mee gaan halen. Tot slot wil ik niet onvermeld laten het gesprek dat ik afgelopen vrijdag met verschillende vertegenwoordigers van de Duitse zusterpartij van het CDA, CDU, heb gehad. Het onderwerp was de luchthaven. Ik vond het een lastig gesprek waar me duidelijk werd dat de Duitsers niet blij zijn met de doorstart van de luchthaven. Zoals al eerder opgemerkt ben ik van mening dat ze daarbij de verkeerde argumenten gebruiken. Ik ben erg benieuwd hoe dit verder zal gaan. Ik hoop dat we vrienden blijven en dat de luchthaven niet een wig zal vormen in de goede samenwerking. Helemaal gerust ben ik er niet op. Gelukkig kon ik de dag prettig afsluiten. Ik was aanwezig bij de opening van de gerenoveerde Gronausestraat in Glanerbrug. Iedereen is er terecht trots op. Oh ja en zaterdag heb ik tijdens de Monumentendag rondleidingen in het Stadhuis en in het bijzonder in de raadszaal verzorgd. Als raadslid verveel je je nooit.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief