Homepage
 Weblog Patrick Welman

7/27/2006


Stroomuitval in Enschede


Afgelopen weekend heb ik naar aanleiding van de stroomstoringen in Enschede vragen aan het college gesteld. Stroomuitval veroorzaakt veel overlast voor burgers en bedrijven. Gelet op de frequentie kan bijna niet meer van incidenten gesproken worden. Immers ook in andere delen van Twente is de afgelopen week de stroom uitgevallen. Het moment waarop de gehele stad op hetzelfde tijdstip met stroomuitval te maken krijgt lijkt nader bij te komen. Hoewel Essent in een reactie via de media aangeeft dat het om incidenten gaat maak ik me toch zorgen. Vooral in een periode waarin ouderen en zieken veel last van de warmte ondervinden is electriciteit voor bijvoorbeeld airco's bittere noodzaak. Hoewel de gemeente Enschede niet verantwoordelijk is voor de electriciteitsvoorziening heeft zij wel een morele plicht om voor de belangen van haar inwoners op te komen. Aan het college heb ik de volgende vragen gesteld:

  1. Heeft u met netwerkbeheerder Essent contact opgenomen om te vernemen wat de oorzaken van de verschillende stroomuitvallen zijn geweest?
  2. Indien ja, dan verneem ik graag wat het antwoord van Essent is geweest. Mocht u geen contact met Essent hebben opgenomen dat stel ik het op prijs indien u dat de komende dagen wel doet. Het is van belang om richting Essent duidelijk te maken dat de gemeente Enschede zich zorgen maakt over de stroomuitval en de frequentie daarvan. Het lijkt me tevens wenselijk dat u in het gesprek aandringt op maatregelen.
  3. Bent u voornemens om met de provincie Overijssel (grootaandeelhouder Essent) contact op te nemen om kenbaar te maken dat Enschede bezorgd is over de stroomuitval en de frequentie ervan.
  4. Tijdens de stroomuitval van afgelopen donderdag heeft de regionale brandweer een rampenstaf gealarmeerd. Is dit een standaardprocedure bij stroomuitval? Wat is de rol van de gemeente in dergelijke situaties?
  5. Bestaat er binnen de gemeente Enschede een draaiboek noodsituaties waarin een grote stroomuitval centraal staat?


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief