Homepage
 Weblog Patrick Welman

3/11/2012


Lokale helden


Elke straat, buurt, wijk en/of dorp heeft wel een bewoner of meer die zich belangeloos voor de medemens inzetten. Via mijn weblog wil ik daar aandacht aan schenken. Het zijn vaak bescheiden mensen die niet om erkenning vragen, maar het wel verdienen. Als eerste wil ik mevrouw Ria Agten-Bloemen uit Glanerbrug in het zonnetje zetten. Ik ken haar al heel lang, toen ik ook nog in het dorp woonde. Eigenlijk was ik haar wat uit het oog verloren tot dat ze zelf contact met me op nam om aandacht te vragen voor de verkeerssituatie in de Kerkstraat te Glanerbrug. Als gevolg van het doorgaande vrachtverkeer is de situatie in de straat ten opzichte van vroeger behoorlijk verslechterd en ze wilde van mij weten of ik daar iets aan kon doen. Dat is inmiddels al weer 5-6 jaar geleden. Medio vorig jaar zijn er maatregelen genomen. De straat is een tijdje geleden tot verboden gebied voor doorgaand vrachtverkeer verklaard en in dat kader zijn diverse verbodsborden geplaatst. Vooral dankzij de niet afnemende stroom e-mails van mevrouw Agten-Bloemen aan raadsleden en ambtenaren en haar bezoeken aan verschillende vergaderingen van o.a. de dorpsraad en de stadsdeelcommissie Oost heeft de gemeente genoemde maatregelen genomen.

Daarnaast heeft mevrouw Agten-Bloemen sinds het plaatsen van de verbodsborden de namen van de transportbedrijven genoteerd die ondanks het verbod nog steeds hun vrachtwagens door de Kerkstraat laten rijden. Deze bedrijven ontvangen allemaal een keurige brief waarin ze geinformeerd worden over het verbod en ze worden verzocht om hun chauffeurs er op te wijzen dat ze een andere route nemen. U kunt zich voorstellen dat hier veel tijd en energie in gaat zitten. In al die jaren dat ik met haar over de Kerkstraat contact heb, heb ik haar nog nooit horen klagen over de tijd die hiermee gemoeid is. Momenteel is mevrouw Agten-Bloemen weer behoorlijk actief omdat als gevolg van een renovatie van de Gronausestraat te Glanerbrug de Kerkstraat als alternatieve route voor het vrachtverkeer wordt gebruikt. In de vergadering van de stadsdeelcommissie Oost kom ik hierop terug. Ik heb veel respect voor haar energie. Daarom dit artikel.


Gepost door Patrick Welman.

0 Reacties

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief