Homepage
 Weblog Patrick Welman

2/02/2012


Dromen!


Mijn leven heeft de afgelopen weken een enorme verandering ondergaan. Vader, leidinggevende van meer dan 40 collega's, geen fractievoorzitter, gewoon raadslid, ....... Geweldig! Mijn verwachtingen voor 2012 zijn als gevolg van het voorgaande torenhoog. Is dit verstandig? Prima vraag. Waarschijnlijk zal ik aan het eind van 2012 concluderen dat niet alle verwachtingen en dromen zijn uitgekomen. Is dat een probleem? Nee. Ik ben van mening dat je altijd vooruit moet kijken zonder het verleden te vergeten. Immers zonder verleden geen heden. Het is toch mooi dat je weg kunt dromen van verre reizen, nieuwe uitdagingen en super prestaties. Juist in een tijd waarin het allemaal wat minder gaat en de stemming negatief is, is er behoefte aan dromen. Uit dromen kun je inspiratie voor je leven halen en wellicht keuzes maken die je helpen om deze moeilijke tijden te doorstaan. Dit geldt niet alleen voor mensen maar ook voor organisaties.

Niet gedacht en/of verwacht dat ik aan het begin van het nieuwe jaar filosofisch zou zijn. Wat nieuw leven niet in je wakker kan maken. 2012 wordt in allerlei opzichten een interessant jaar. We zijn nu een maand onderweg en nog steeds heb ik het gevoel dat het beter wordt. Hoewel ik er zelf niet bij was is het CDA congres van onlangs daar een bevestiging van. De nieuwe weg is ingeslagen. Natuurlijk zijn er mensen en partijen die de dromen van ons niet delen, maar dat mag ons er niet van weerhouden om door te gaan. Laat Enschede in dat opzicht een voorbeeld zijn. We willen oog blijven houden voor de toekomst van onze gemeente, dus blijven investeren in de economische infrastructuur, maar de zwakkeren in onze samenleving verdienen eveneens onze steun en aandacht. Het vinden van de juiste balans om de genoemde wensen in te vullen dat is de uitdaging van de komende jaren voor de politiek in Enschede. Dromen kunnen daarbij als inspiratie dienen. Enschede niet alleen stad van nu, maar ook van morgen!


Gepost door Patrick Welman.

1 Reacties

Op 3/2/12 11:50 zei Anonymous ejilgun:

Goed stuk Patrick, het is belangrijk om de verwachtingen die je echt gelukkig maken na te jagen, een hele oude filosoof gaf daar al eens antwoord op: https://ejilgun.wordpress.com/2012/01/03/maakt-geld-gelukkig/

 

Reageer

Terug naar overzicht

Welkom op mijn weblog!

Op 4 juni 2012 ben ik als wethouder van de gemeente Enschede benoemd. De stad waar ik geboren en getogen ben. Via mijn weblog krijg je hopelijk een goed beeld van het werk van een wethouder

Het weblog wil ik tevens gebruiken om mijn mening over actuele thema's te geven. Voor vragen en/of opmerkingen kan met mij contact opgenomen worden.

Mijn e-mailadres is p.welman@enschede.nl

Goodgoan!

 

Laatste postings


Archief